4012541401 |
Propostes digitals per als mestres en temps de pandèmia |
2020-2021 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
26/2/2021 - 30/4/2021 (15 hores) de h a h |
|
ESC Pilarín Bayés |
|
c. Josep Mitats, s/n (Ap. Correus 1250) (Sant Quirze del Vallès)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental I
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es faran tres grups diferents de participants. Les formadores aniran passant pels tres grups per practicar i resoldre dubtes en relació a tres
temàtiques complementàries: entorn d'aprenentatge virtual, aplicacions per la creació d'activitats i presentacions, editors d'imatge i dissenyadors de recursos.
|
| |
Objectius |
- Conèixer i aprofundir (diferents nivells de coneixement) en la utilització del programari prioritzat pel claustre.
- Practicar i elaborar projectes de treball útils per l’aula i d’aplicació directa i immediata.
- Dissenyar i implementar activitats i recursos amb les eines treballades.
- Crear banc de recursos amb aquestes activitats individuals “plantilles” per tal de poder tenir un gran ventall d’exemples per enriquir-nos mútuament i facilitar la
feina de tothom de cara a la implementació dels materials.
|
| |
Continguts |
Sessió 1:
Presentació del programa Genially.
Conèixer l’entorn del programa així com les eines més comunes.
Practicar elaborant un petit projecte realitzant les diferents possibilitats que el programa ens permet.
-Elaborar una presentació per poder penjar en el blog.
- Inserir links, imatges, activitats, vídeos, rètols, bitmojis.
- Inserir el projecte final en el blog del nivell.
Sessió 2:
Presentació del programa Classroom.
-Conèixer l’entorn del programa així com les eines més comunes.
-Fer presentació de l’entorn Classroom.
-Explicació mitjançant la pràctica d’una activitat d’aula.
-Elaboració d’una activitat aplicable a la classe adaptada al nivell de cada mestre/a.
Inserció de elements complementaris per ajudar a fer més motivadora l’activitat. (Vídeos, powerpoints, links, fotos,...)
Sessió 3:
Presentació del programa Canvas.
-Conèixer l’entorn del programa així com les eines més comunes.
-Realitzar mínim 1 presentació
amb aquesta aplicació, de diferent mena i sempre amb caràcter pràctic i utilitzable a l’aula. Propòsit clar de l’activitat.
-Explicació mitjançant la pràctica d’una activitat d’aula.
-Un cop acabades les mostres compartir les creacions amb tot el grup, “plantilles” que tothom pugui beneficiar-se del treball de tothom. Consciència de treball en xarxa i col.laboratiu.
Sessió 4:
Continuació del projecte inaugurat amb el programa Genially.
-Edició de fotos i vídeo amb programes específics.
-Inserció de música/video i/o d’altres elements.
-Compartir el projecte i presentar els dubtes.
-Parlar i valorar futures possibilitats i aplicacions futures.
Sessió 5:
Seguiment amb l’activitat iniciada amb el programa Classroom.
-Aprofundir en l’entorn del programa.
-Explicació mitjançant la pràctica de dubtes i diverses possibilitats del programa (inserir d’altres elements i models ja creats per d’altres persones i que es poden
reutilitzar,...).
-Elaboració d’una activitat aplicable (continuació) a la classe adaptada al nivell de cada mestre/a.
-Avaluació i grups. Com realitzar el seguiment i l’avaluació de les tasques.
|
| |
Formador/a |
Neus Roma, Sandra Berbel i Laura Roque
|
| |
Avaluació |
- Presentació de les tasques corresponents a cada sessió que el formador consideri adients.
- Satisfacció dels participants en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat (Qüestionari).
|
| |
Requisits de certificació |
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l'aprofitament.
- Emplenament i tramesa del qüestionari d'avaluació de la formació.
|
| |
E-mail |
crp-sabadell@xtec.cat
|
| |
|
|